Blogger Backgrounds

theLOVESTORYofUS

Daisypath Anniversary tickers

Friday 5 August 2011

R & R


wink...wink... (^___^)

pagi yang gelap kini sudah terang... aku yang tidur kini sudah bangun... haha.. sorry hujan merosakkan lagu korunk mengikut lirik sendiri...


wahai kaum ADAM... kenape lah kamu SUSAH untuk mengHARGAIkaum HAWA??? kenape lah SUSAH untuk kamu mengHORMATi mereka dalam hidup kamu??? 
seorang WANITA dijadikan untuk LELAKI sebagai PELENGKAPdalam kehidupan mereka dari banyak segi... sebagai contoh WANITA menjadi tempat bermanja, WANITA lah segalanya dalam kehidupan LELAKI... ALLAH s.w.t telah menjadikan WANITA sebaik-baiknya untuk memberiKEPUASAN dalam kehidupan LELAKI tetapi mengapa kaum yangLEMAH ini diTINDAS??? mereka tidak diHARGAI??? tidak diHORMATI seperti yang sepatutnya? mengapa mereka tidak mendapatHAK yang sepatutnya mereka MILIKI??? 
mereka BUKAN tempat untuk anda meLEMPIASkan NAFSU... mereka juga BUKAN tempat PERSINGGAHAN mcm R&R... bila andaPERLUkan mereka anda HADIR & CARI mereka... bila anda TAKperlukan mereka, anda BUANG & TINGGALkan mereka terKAPAI-KAPAI mencari ARAH TUJU keSEORANGan... macam tu ke cara seorang WANITA diLAYAN???
WANITA mempunyai HATI yang LEMBUT dan PERASAAN yang sangat HALUS... mereka adalah golongan yang LEMAH... mereka perlu diBIMBING, diBELAI, diMANJA, diHARGAI, diHORMATI dan diJAGA dengan CERMAT seperti anda berhati memegang BOTOL KACAsupaya tidak PECAH!!! 
bukan untuk diKASARi, diGURIS perasaan HATI mereka... !!! 
JANGAN SALAHkan WANITA kalau mereka buat sesuatu yang buat anda MARAHSEDIH, KECEWA... tanya diri sendiri.. tepuk dada tanyalah selera... 
dalam KEHIDUPAN ni.. WANITA LELAKI saling memerlukan antara satu sama lain sebagai PELENGKAP dalam kehidupan masing-masing... so,tak salah kan kalau maisng-masing menJAGA HATI,mengHORMATI antara satu sama lain kn??? baru lah ADIL & SAKSAMA :)


bagi kaum ADAM...
HORMATIlah WANITA dan HAK mereka... HARGAIlah diri mereka...
WANITA ibarat sesuatu yang berada didalam BOTOL KACA... SUSAHuntuk diambil, di pegang, tetapi mudah untuk dilihat dari LUARan... kerana mereka terlalu LEMAH & LEMBUT... 
JANGAN jadikan wanita sebagai tempat PERSINGGAHAN untuk sementara waktu dikala anda dilanda KESUSAHAN dan KESUNYIANdan apabila anda SENANG dan bertemu dengan orang lain andaTINGGALkan mereka terKAPAI-KAPAI keseorangan dengan HATIyang terLUKA!!! 
WANITA bukan tempat perhentian R&R... mereka juga bukan LAMPIN PAKAI BUANG!!!
diPERLUkan disaat anda MEMERLUKAN & buang disaat andaSENANG!!! sangat KEJAM ye kerana anda HADIR memberiHARAPAN mengGUNUNG kemudian anda LETUSkan LAHAR dihatiWANITA ibarat GUNUNG BERAPI sehingga membawa LUKA dalamHATI seorang WANITA!!!


p/s: renung-renungkan & selamat beramal =)
semoga kes ini tak terjadi lagi dalam kamus hidup Ana ...
insya'Allah~



No comments: