Blogger Backgrounds

theLOVESTORYofUS

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 29 March 2011

W.E.I.G.H.T

W.E.I.G.H.T = B.E.R.A.T

mate ini terasa BERAT tapi TANGGUNGJAWAB itu LEBIH BERAT ...
bercakap memang senang... melakukan itu BERAT untuk dilaksanakan ...
memandang memang ringan ... tapi! memikul itu LEBIH BERAT ...
hurm itulah perasaan yang aku alami sekarang...
BERAT !!!
tapi walaupun BERAT ... MENYERAH sebelum berperang itu bukan cara aku ... aku tak nak di label sebagai PENGECUT !!!
orang cakap ''hendak seribu daya...tak hendak seribu dalih''
orang pun cakap jugak ''alang-alang menyeluk perkasam,biar sampai ke pangkal lengan''
pernah jugak dengar ''biar putih mate jangan putih tulang''
so,hendak tak hendak kene lah bertahan hingga ke titisan darah terakhir... cheewahhh!!! hahaha~
nak buat macam mane kan??? lumrah hidup , kene lah ''alah bisa tegal biasa''
tak semua benda yang kita nak kita akan dapat... kita jugak tak boleh nak puaskan hati semua orang... kite MANUSIA BIASA ... kita TAK SEMPURNA ... 
itulah, SUSAH nak MENJAGA HATI semua orang di sekeliling kita...
terikat dengan TANGGUNGKJAWAB : BELAJAR, KERJA, KELUARGA, DIRI SENDIRI, ORANG LAIN.... banyak yang perlu di fikirkan...
kalau boleh badan bi di BAHAGIKAN da lame aku buat untuk puaskan hati semua orang...
kesian nenek saya yang sakit kat rumah tu... FINAL lagi 2 minggu je... event kelab lagi... oh,untuk lecturer lagi... alamak terlupa pulak Fakulti lagi... hurm,itulah kadang-kadang orang senang untuk tuduh kita macam-macam tanpa tanye ape masalah sebaliknya... itu lah lumrah dan sifat azali manusia... kita tak pernah nak FIKIR KESULITAN orang lain tapi sibuk memikirkan tentang KEPENTINGAN DIRI SENDIRI... 
hurm,aku di tegur kerana tak memberi komitmen terhadap sesuatu perkara kerana sibuk kan hal lain... hurm, iye aku mengaku komitmen yang aku pegang banyak.. tapi aku tak rase aku tak menjalankan tanggungjawab aku yang sepatutnya.. aku masih baru dalam bidang ni.. banyak benda yang perlu belajar dan diajar bukan nye aku minta dijatuhkan.. sekurang-kurangnye tegur mengikut cara yang betul... 
iye,KESALAHAN aku memang nampak tapi.......... tu takde sape pernah perasan kan??? takpe lah... semoga ape yang aku buat sebelum ni mendapat keberkatan walaupun orang tak tahu... 
BERAT bila memikirkan ORANG LAIN tapi BUKAN SIBUK memikirkan tentang DIRI SENDIRI...



No comments: